Men va faan...?!

Okej, lite mindre allvarligt än förra inlägget nu, men i alla fall.
Återigen är det en artikel från aftonbladet.se som gör mig upprörd. Fan, jag är Nemi! Jag ska inte läsa nyheter!
"Vi vill inte skapa ett förbudssamhälle, MEN..."
Nu verkar det som om man inte ska kunna få ta sig hem från fester eller motsvarande via cykel längre. Men om man inte känner för att åka taxi varenda jävla kväll man har varit någonstans och druckit mer eller mindre kvantiteter alkohol och självklart inte tänker sätta sig själv bakom en ratt, då?  Visst, man kan gå. Passa på nu gott folk, GÅ så mycket ni kan nu, för snart kommer det jävlar i mig en lag som säger att du inte får GÅ på trottoaren, eller ute bland folk över huvud taget, om du har druckit alkohol, för då kanske du kan vingla till och störa någon och så kan du ramla rakt ut i gatan och så blir du påkörd och dööööööör!!!!!
Suck.
Varför måste de alltid idiotförklara alla? I och för sig finns det ju en abnorm summa idioter här i världen, men JAG är inte en av dem.
Ge fan i att sätta förbud för precis allting som skulle kunna innebära risker. Låt oss riskera våra liv berusade på cykel om vi vill, för i helvete! Det är faan så mycket bättre än att någon av oss sätter sig berusad bakom en ratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0