Folk eller puckon? Same shit...

Jag ska nu skälla på alla jävla puckon här i världen. Nej, inte alla. Men de flesta. Till att börja med de puckon som finns i mer eller mindre officiella instanser. Varför vet inte en nyhetsuppläsare (på Mix Megapol, i och för sig, men i alla fall. RADIO!) att man inte omkommer till följd av en misshandel, utan att man avlider? Och folk i allmänhet sen. Varför säger folk att man tar självmord, när det heter antingen begå självmord eller ta livet av sig? Varför säger folk att man får lungcancer tack vare cigaretter, inte på grund av? Varför heter det numera chansen att flyplanet ska störta, och inte risken?

Jag begriper inte varför folk inte kan prata.

Jag själv är inte folk. Jag kan prata. Korrekt, till och med. Verkar vara jävligt unik på det sättet. Eh, hurra?


Kommentarer
Postat av: eBbA

Jag ska lära mig! Svenska C, jag kommer!
Du förresten, tack för att du ringde i tisdags! Det värmde! Jättestor kram

2007-09-03 @ 01:11:08
URL: http://ebbaluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0