Kvällssnack

Samma sak idag som igår kväll. Sitter uppe. Varför? Är ju faktiskt ganska trött. Och vill ju glida ner under duntäcket och krypa tätt intill älsklingen och mysa. Men inte mysa för mycket, inte så han vaknar. Han måste ju upp i ottan för att åka till jobbet.

En anledning till att jag inte följde med när han gick och la sig var att jag hade öl kvar i mitt glas. Blev så sjukt sugen på öl i eftermiddags, medan jag sprang runt här hemma och städade och tvättade. Som tur var så skulle Dennis stanna på ICA på väg hem från jobbet, så jag kunde beställa några 2,8:or av honom. Gudomligt.
Visst är det underbart när man upplever sådana där tillfällen som bara varar ett par sekunder, men är ack så ljuva - tillfällen då man känner sig tillfreds. Sitter bredvid min underbare livskamrat i skön soffa, gott med öl i glaset, bra film på tv. Kanske inte så upphetsande som att övernatta i en van i den australiensiska öknen, eller att paddla längs Nilen, eller vandra inkaleden, men i alla fall.
De där tillfällena är sällsynta, men just därför så sköna.

Maria och jag hade ett intressant samtal under eftermiddagen. Jag sprang som sagt runt och städade och tvättade, och hon satt och spelade "Desperate Housewives-The game" som jag introducerat henne till.  Det är för övrigt ett riktigt roligt spel - kan rekommendera det! Det är bara synd att man spelar klart det på två dagar... 
Men hur som helst, det var just det där hemmafrusnacket... Det finns chans/risk - kan inte riktigt bestämma mig för vilket ord jag ska välja - för att jag kommer sluta som hemmafru. Återigen de där tankarna om att jag aldrig kommer kunna få något jobb. Det är det som gäller när man läser humaniora men INTE ska bli lärare... I alla fall, eftersom man ändå kommer få hålla på att tvätta, städa, laga mat, diska, plocka, bädda och rensa kattlådan resten av livet så kan man ju för bövelen ha det som sin huvudsakliga sysselsättning, eller hur? Då gör man sånt i motsvarande åtta timmar om dagen, sen har man sin fritid då man kan sjunka ner i badet med en bok och ett glas med valfritt innehåll. Eller motsvarande. Då HAR man sin fritid. Då behöver man inte använda all sin fritid till dessa hemmasysslor EFTER att man kommit hem från sitt "riktiga" arbete!

Nåväl, det var en reflektion...

Wow. Jag skrev ett riktigt inlägg. Jag drabbades inte av skrivkramp förrän precis nu. Wow.

Kommentarer
Postat av: Pionhed

Det är när man inte är beredd på "moments" som de blir som bäst. Vid Nilen eller i Australien så går man ju bara runt och letar efter dem (och då är de jäkligt bra på att gömma sig) medan när man är hemma en vanlig lördagskväll kan känna lycka ända in i märgen. Det är coolt!

2007-05-28 @ 12:51:24
URL: http://pionhed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0