Rörigt i huvudet

Jag var verkligen tvungen att punkta upp det här för att jag skulle komma ihåg allt jag ville ta upp. Gah.

1. Jag har sån jävla klimatångest. Jorden dör framför ögonen på oss. Och vad gör vi? Blundar och hoppas att det ska gå över. Det funkar inte längre.

2. Med anknytning till ovannämnda problem - finns det inte viktigare saker att bli förbannad över och hota att mörda folk för än en jävla blyertsteckning? Visst, jag har respekt för att folk har sin religion och inte vill att folk ska jävlas med den och det ena med det sjunde, ...men va fan? Muslimer - ni behöver lära er att slappna av lite.

-->Följande punkter har en sak gemensamt: Tidsbrist.

3. Jag pluggar 37,5 högskolepoäng den här terminen, 30 poäng historia heltid plus en kvällskurs på 7,5 poäng om Astrid Lindgrens författarskap. Det är roligt, alltihop. Men tufft. Och mycket.

4. Jag har två extrajobb. De ska också passas in då och då.

5. Örebrospexet kräver sitt och lite till. Som alltid. Det är en girig jävel.

6. Jag måste, behöver, vill gå ner i vikt. Då måste man träna och tänka på vad man äter. Det tar tid.

--> För att, i anknytning till punkt 6, också få en sund själ i den förhoppningsvis någon gång sunda kroppen, behöver och vill jag dessutom ägna mig åt följande:

7. Läsa böcker. Skönlitteratur. För att det är underbart och jag älskar det.

8. Uttrycka min kreativitet. Skriva egna böcker. Stå på scenen. Sånt är inget man gör på en kafferast.

9. Min hedendom.

10. Odla på balkongen. Eller på fönsterblecket i köket. Det är ju faktiskt vinterhalvår snart.

11. Ha ett någorlunda socialt liv och umgås med dem jag tycker om.

***

Kort sagt - det är lite mycket just nu.

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: eBbA

Mycket kärlek tillbaka till dig och tack för idag! d kraschade sen men det var jäkligt skönt att inte tänka så mycket på begravningen på lunchen iaf...=)
sov gott! p.s. mabra.com är mitt tips... som sagt: KÄRLEK!

2007-09-20 @ 22:42:26
URL: http://ebbaluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0