TGIF!

...men först en rättelse till förra inlägget. Som my girl Isse så vansinnigt korrekt påpekade så glömde jag faktiskt lista en turistattraktion som vi var på, nämligen Skattkammaren på Stockholms slott. Så där, alla nöjda. ;)

När man jobbar med det som jag jobbar med just nu så går man i väääldigt många trappuppgångar. I vissa av dem sitter det papperslappar som förklarar att det är förbjudet att förvara barnvagnar i trapphuset. Men i måånga av de andra trappuppgångarna (utan papperslappar) står det jävla barnvagnar och tar upp hälften av allt utrymme.
Alltså; jag begriper inte.  Vad jag förstår så är barnvagnar dyra jävla prylar. Därför kan jag inte förstå att man inte förvarar denna dyra egendom i sin egen lägenhet. Den enda anledningen till det som jag kan tänka mig är att den -hör och häpna- tar för mycket plats. Men varför i helvete tror idioterna då att det är okej att ställa de stora jävla barnvagnshelvetena ute i trappuppgången, i allmänt utrymme, där ALLA ANDRA måste trängas med dem?!
Åååååhh! VARFÖR är föräldrar så jävla självgoda? "Titta, jag har förökat mig, därför har jag större rätt till allt än vad du har!" VARFÖR tror folk att bara för att de har barn så kan de bete sig hur som helst och ta upp hur jävla mycket plats som helst?! GAAAAH! HATA!!!

När man jobbar med det som jag jobbar med just nu så råkar man ofta ut för idioter. Ibland är det tonåringar som tror att de är coola för att de hojtar "öööööh, väktarn"  eller "polis polis potatisgris" (jo, det har faktiskt hänt!) efter en. Ibland är det surgubbar. Och ibland är det surkärringar bakom diskar som helt oprovocerat börjar ge dig en tjugo minuters förödmjukande föreläsning som tydligen enbart syftar till att underminera din auktoritet och värdighet och förminska dig till en fyraåring som inte förstår nånting. Din dumma jävla hagga! ...Jaja. Du har i alla fall inga vänner, så som du beter dig.

Som sagt, TGIF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0