Babbel och snack

Ebbas senaste inlägg fick mig att inse extra mycket att min ängel Dennis verkligen officiellt kan klassas som drömprins. Av hennes kanske trettio kriterier har han typ 28. Att han hade allt det där visste jag ju. Men det är trevligt att bli påmind om det. :)

Tommys senaste inlägg fick mig att vilja skriva listor. Och eftersom min förälskelse i Kiefer Sutherland alldeles nyligen blossade upp igen, så... Kiefer ligger på första plats eftersom han är han, men i övrigt är det vansinnigt svårt att rangordna. Därför inga nummer. Men i alla fall.

Mina bästa skådisar (några av dem, i alla fall, jag kommer ju komma på fler när det här inlägget är publicerat, och då lägger jag till dem i kommande inlägg)

Kiefer Sutherland Jag vill gifta mig med honom. På riktigt, alltså. Han är vansinnigt snygg, sexig, manlig och begåvad.
Bästa roller: Athos i De tre musketörerna och naturligtvis Jack Bauer i 24.

Kevin Spacey Det är lite komiskt, eftersom jag länge avskydde Spacey. Tyckte att han bara var läskig och otäck och dålig och vägrade se filmer med honom. Men så såg jag American Beauty. Resten är historia.

Mads Mikkelsen Blev störtkär i honom som hårdkokte Allan Fischer i Mordkommissionen. Och han är bara helt fantastisk i Älskar dig för evigt. Vacker, begåvad, ödmjuk och dansk. Jag älskar danska. :)

Johnny Depp OJ, SÅ OTIPPAT!!!

Alan Rickman Herreguuuuuuuuuuuud vad han är bra!!! Han är så stilig och skrämmande!
Bästa roller: Hans Gruber i Die Hard, Severus Snape i Harry Potter-filmerna, Eamon De Valera i Michael Collins och domare Turpin i Sweeney Todd.

Gary Oldman Herreguuuuuuuuuuuud vad han är bra!!!
Bästa roller: Dracula i filmen med samma namn, Ivan Korshunov i Air Force One, Sirius Black i Harry Potter-filmerna och Lee Harvey Oswald i JFK

Bruce Willis Du trodde väl inte att jag tänkte lämna honom utanför? Die Hard är min bästa actionrulle EVER.

Matt Damon Samma sak som med Kevin Spacey, faktiskt. Gillade ingenting med Damon förrän jag såg Bröderna Grimm. Då blev det annat ljud i skällan.

*****

För övrigt: HILLARY FOR PRESIDENT!!!
Jag kan egentligen ingenting om politik, och Barack Obama är säkert också väldigt kompentent -
men Hillary är kvinna, för fan! DET ÄR PÅ TIDEN!!!

Kommentarer
Postat av: eBbA

undra vilka två kriterier det är han inte uppfyller...;-)
vi ses om 11 dagar, min fina vän, för då tar modernitetens luftväsen mig till er uppe i norr! Spexspremiär! Oh yes!
kramar!

2008-02-25 @ 13:24:10
URL: http://ebbaluna.blogg.se
Postat av: Lisa

Oj, så konstigt att Kiefer var med på listan... Jag minns bestämmt en dam som VÄGRADE lämna TV den timmen det var 24... Snacka om att få med en hel våning att se 24...

2008-02-26 @ 14:44:32
URL: http://www.litelisa.blogg.se
Postat av: Dennis

Hej!
Hoppas allt är bra med dig...
Ville bara göra lite sån där elak reklam och säga att min blogg ligger uppe igen för nya upptåg!
Ha're fint!
/Dennis

2008-03-01 @ 22:27:00
URL: http://kungensbror.blogg.se
Postat av: Nita

Wow - äntligen någon mer än jag som gillar Kiefer!!! Jag såg filmen "The Lost Boys" när jag var i tonåren någonstans, därefter var jag fast =)

Kram på dig furstinnan!

2008-03-09 @ 20:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0