Försöker varva ner...

...vilket inte är så lätt. När man kommer hem efter en spökvandring är man allt som oftast fortfarande så uppe i varv, och man har fortfarande adrenalin som pumpar runt, så trots att man nog egentligen skulle vilja så funkar det inte riktigt att gå och lägga sig med en gång. Gör jag det så ligger jag ändå bara och glor, och tänker. Går liksom igenom i huvudet hur kvällen varit, hur gruppen var, om ditt eller datt gick bra, eller så ältar jag det som gick fel, eller återupplever eventuella spöken vi råkat ut för. All denna febrila hjärnaktivitet till ingen som helst nytta. Pust. Inte konstigt att jag är så trött och sur hela tiden. Jag kommer nog komma i säng till kl 2. Har jag tur somnar jag ganska snart. Sen ska jag upp klockan 9, typ. Visst, kan jag bara somna så är det ju inga problem. Det blir ju många timmar att sova. Men om det blir som den helgen när mina föräldrar var här, och de hade gått med på spökvandringen och vi hade kommit hem och gått och lagt oss... Då kunde jag verkligen inte somna. Inte förrän bortåt kl 5 på morgonen. Det var inte kul. När jag låg och snurrade den natten visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Så trött jag var - och ändå så pin klarvaken. Fyy faaan... Inget sånt nu, tack. Nej, peppar peppar, jag känner mig ganska trött. Det kommer bli fint att glida ner under duntäcket i världens skönaste säng och låta fläktens bris svalka mig hela natten lång.

"Well, it's getting late you guys, I think I'm gonna... ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0