Statusrapport

Jag är ledig idag. Och tre dagar till. Jag behöver inte vara på slottet förrän på måndag igen. Fattar ni vilken märklig men fantastiskt underbar känsla det är? Den byggnaden suger liv och lust ur folk, samtidigt som det finns många trevliga människor där, så ofta hamnar man där fast man inte behöver. Sucker.

I eftermiddag åker D och jag till Alingsås och hälsar på vänner. Imorgon blir det stora staden GBG för hela slanten, och då är det Liseberg som gäller. Det skedde ju en olycka där alldeles nyligen, så risken att det händer en till nu är väl *peppar peppar* ganska liten, skulle jag tro.

Förresten är sann lycka vansinnigt god mat, skön soffa, Chocolat och Midsomer Murders med my girl Isse.

Ett annat trevligt inslag i mitt liv det senaste halvåret är det faktum att jag får lön två gånger i månaden. :) Jepp. En av fördelarna med att ha två deltidsjobb, det ena med utbetalningsdatum den 15 och det andra med utbetalningsdatum den 25.

Annars? Ångest, som vanligt. Jobbar HELA tiden. Hinner aldrig göra något. Förutom igår, när det var after work med italiensk plocktallrik och stand-up på Björnstugan. När man går ut så sällan som jag så blir det faktiskt ganska roligt när man väl kommer iväg.

Sa jag förresten att slottet suger liv och lust ur folk? Jepp. Och det har det gjort i ca 700 år. Kanske är det därför det förekommer så jävla mycket skit där. När du jobbar på ett ställe där det spökar, och det faktum att det spökar ligger och gnager i bakhuvudet på dig konstant... Då blir du lätt lite sliten.
I lördags när vi skulle köra spökvandring och precis hade gått in genom porten och stod i trapphuset och skulle gå upp och strax börja... då hör jag, uppifrån trapphuset, där ingen av oss befinner sig, en tung, djup suck. På riktigt.
När Fredrik har berättat vindshistorierna och börjar slussa ner gruppen för stentrappan som leder till trapphuset står han med ryggen mot en trätrappa som finns på vinden - och det knakar i trätrappan, precis som om någon går i den, men det är ingen som går i den.
Vid samma trätrappa har man gjort ljudupptagningar. Det skrapar, låter konstigt... och det är en röst som väser något. White noise på riktigt.
Då är du inte kaxig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0