Det där med trafik...

Har ni funderat över det nån gång?
Jag gör det väldigt ofta. Det beror förmodligen på att jag, i mitt ena jobb (inte det på slottet...) kör mycket bil. D och jag har ju ingen bil längre, men det i sin tur innebär ju att jag ofta cyklar dit jag ska. Jag är alltså dubbeltrafikant. Dock inte samtidigt. ;)

Men allvarligt, det är väldigt intressant att fundera på hur vissa bilförare och vissa cyklister beter sig. Det är kul också att tänka på att oftast noteras cyklisternas fel när man själv kör bil... Men bilisternas fel noterar jag både när jag cyklar och när jag själv kör bil.
Det sägs ju att cyklister ska bete sig och ska behandlas som vilka andra trafikanter (bilister) som helst. Och när jag själv är cyklist upplever jag det ofta som att alla förväntar sig att man ska bete sig som en bilist. Men det där med att bilisterna ska behandla cyklister som andra jämlika trafikanter - MY ASS!!! Inte skulle någon (trots att det finns väldigt många idioter som av någon outgrundlig anledning har tillåtelse att hantera motordrivna fordon) få för sig att köra om en annan bil i fel fil bara för att sen svänga in framför den bilen  för att tjäna tre sekunder i en korsning, eller?? Men en cyklist är det helt okej att göra så med, verkar det som. Jävligt irriterande.
Någonting som jag aldrig kommer komma över är min ilska över bilister som inte blinkar när de ska svänga. ÄR det verkligen så jävla jobbigt att peta till den där lilla spaken?! Den sitter precis där vid ratten! Gaaaah!! Jag HATAR folk som inte blinkar!!!
...Det var egentligen det viktigaste.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0