Tårta, anyone?

Vad är det för fel på mig? 
Pysslade med underbara J i flera timmar igår kväll, borde vara mentalt avslappnad. Men inte.
Jag skulle ha gått till art shop och köpt torrpastellkritor idag. Men fick jag arschlet ur vagnen och gjorde det? Inte då.
Solen strålar, men inte jag. Har inte motionerat på två dagar. Har knappt varit utomhus ens på två dagar. Sitter istället och häckar inomhus och tänker på allt som ska göras, och alla som vill ha och kräver sin del av min tid.
Jag blir på nåt sätt förlamad. Jag är trött på att alltid vara den som tar ansvar! Anvar är en bra grej, men för i helvete?! Likaväl som man kan föräta sig på något som var så vansinnigt gott från början, så kan det bli för mycket om man alltid alltid alltid måste hålla på och se till att allting funkar JÄMT!
Jag vet inte vad problemet är, egentligen. Och egentligen är det väl bara att rycka upp sig, ta sig i kragen och se till att göra sakerna, bara. En sak i taget. Men ändå. Orka, liksom.
Jag är som en härlig saftig schwarzwaldtårta som alla vill ha en stor bit av. Problemet är bara att tårtan håller på att bli dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0