De kallar oss TWIT:s

Artikeln på aftonbladet.se beskriver en helt ny företeelse som har bildats de senaste åren - kvinnor i 30-årsåldern, vilka kallas TWIT:s - teenage women in their thirties. Och grejen med dessa kvinnor är tydligen att de inte växer upp. Vilket per aftonbladets definition innebär att de, trots att de passerat 30 (!), ännu inte har gift sig, och att de väljer att inte skaffa barn för att de hellre vill satsa på sig själva.


Vilken jävla hög med dynga.


Vilket århundrade lever vi i? Aftonbladet grundades 1830, och i den världen lever uppenbarligen fortfarande dess skribenter.

År 2009 ska alltså en kvinna som bejakar sig själv behöva sättas in i ett fack och få ett nedsättande epitet - de har fått en helt egen specialgjord nyskapad akronym, för bövelen! - för att hon inte gifter sig eller skaffar barn. Hon vill fortsätta partaja och inte bilda familj. Hon bryr sig om sitt utseende, och vill ha roligt.

Ja, det är ju i högsta grad skandal. Hon har inte gift sig eller skaffat barn, trots att hon minsann passerat 30!
Inte går det an, inte.

Vad trött jag blir. Som exempel på twit:s ger aftonbladet Carolina Gynning och Cameron Diaz. Ingen av dessa kvinnor har jag egentligen nån större respekt för, men nog fan tycker jag att de gör helt rätt i sitt val. Klart som fan att man hellre satsar på sig själv och sin egen utveckling än att skita ut ännu en liten jävla gaphals som hjälper till att överbefolka världen och tömma den på resurser. Good for you!

Synd bara att inte Linda Rosing är en twit. Hon hade verkligen behövt strunta i att föröka sig.


Kommentarer
Postat av: Silje

Sus!! Vad glad jag blir att jag har hittat din blogg!! :-) Ta mig fan, jag är vägrar kallas en twit bara för att jag inte vill ha barn. Och det utav aftonbladet som inte ens vet att Berlin inte är huvudstad i Schweiz, bara för att det börjar pà B, som i Bern...

Skit samma! Jag blir väldigt glad av det du skriver!

Kram

2009-09-26 @ 22:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0