Hycklare, säger du?

Förhoppningsvis har ingen missat nyheten om djurplågeriet med gäss som plockas levande (flera gånger om) för att deras dun ska användas i täcken och kuddar. Det har kallats helvetet på jorden, jämförts med tortyr, och ska kännas ungefär som om någon skulle slita av allt hår från ditt huvud.
Jag mår så vansinnigt dåligt av att höra såna historier. Det är naturligtvis bra att det kommer fram, men jag skulle aldrig palla att se t.ex. Kalla Fakta, där man ser djur plågas. För mig är det jobbigt nog att läsa artikeln på aftonbladet.se och se en stillbild av en desperat flaxande gås som någon håller med ett strypgrepp kring halsen. Fy fan. Skulle jag se och höra sådant i rörliga bilder skulle jag gråta i tre timmar och sen bara vilja gå och lägga mig och dö.
Men så kommer det då nån okänslig jävel, så klart. Och kommenterar artiklarna om ovansagda (som för övrigt har skapat folkstormen Allan - bra!!) på ungefär följande vis:

"Svenska vapen dödar barn runt om i världen, och vi snackar om dun!! Jävla hycklare!"

Jag blir SÅÅ förbannad. Du må ha rätt i att svenska vapen dödar runt om i världen. Men de dödar vuxna "oskyldiga" människor också, inte bara de förbannade jävla överskattade barnen som alla alltid ska tjata om heeela jävla tiden!!! Dessutom tycker jag att människan som släkte har sig själv att skylla. Ondskan och girigheten tillåts ju alltid vinna. Vem skapade krig? Människan. Vem vill vinna krigen? Människan. Hur vinner man krig? Med vapen. Vem skapar vapen? Människan. Vem utplånar långsamt jorden och allt som lever på den? Människan. Vem gnäller när det går åt helvete? Människan.
Know where I'm going?

I djurriket finns inte ondska eller girighet. Där går man efter den enkla regeln "Äta eller ätas". Vissa människor vill låta denna devis gälla för krig också; "Det är han eller jag!".
Visst, det kan man väl kanske tycka. I krig gäller ungefär samma sak som i djurriket. Ett gäng ger sig på ett annat gäng, och de svagaste går under. Och visst, så kan man ju kanske se det. Grejen är bara i djurriket sker det av den enkla anledningen att djuren gör det för att överleva. Vad man än tycker om det, så är det naturens gång. I djurriket finns inte ondska eller girighet.
Krig däremot är inte något som sker enligt naturens gång. Krig är en uppfinning som människan INTE ska ha cred för. Krig handlar inte om överlevnad, det handlar om att ingjuta fruktan, att sätta sig över andra, och till syvende och sist om att tjäna pengar.

Hur som helst, jag undrar bara vilken rätt vi tycker att vi har att plåga djur? Djur som är lika oskyldiga i människans samhälle som dina jävla barn!!!
Du är precis en lika stor hycklare själv, din känslokalle jävel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0