Dômo arigatô gozaimasu!

Här sitter jag nu äntligen, med ett glas vin. Jag är ledig i tre dagar.
Och det var lääänge sen jag uppdaterade bloggen. 090523 var senaste inlägget. Så, vad har hänt sen dess?

Me and my girl Ichiban har varit på spa. Och inte vilket spa som helst. Utan en helt gudomlig oas vid namn Yasuragi, utanför Sthlm. Inte ens ett helt dygn tillbringade vi där, men det gjorde inte så mycket, eftersom tiden på nåt underligt sätt inte verkade finnas på Yasuragi. Hela mindfulnessgrejen och zenbuddhismgrejen låg som en bubbla runt hela stället, och gjorde dig soft och avslappnad och bara... typ lycklig. Du brydde dig liksom inte direkt om vad klockan var. Vi hade faktiskt en hel del tider att följa, men det gjorde ingenting. Vi softade ändå. Vi tog det som det kom, och vi missade ingenting.
Vi pratade inte mycket. Det behövdes inte. Vi kommunicerade ändå. Och vi liksom bara ...var. Vi gled runt där tillsammans i våra yukataner och baddräkter och flinade lite fånigt ibland, bara för att vi mådde så bra.
Vi fick två behandlingar var, floating och fotharmoni, en vardera dagen.
Och så badade vi japanskt bad, vilket var en oväntad och väldigt härlig upplevelse. Och så badade vi i varm källa med Sven Wollter. YES! Kändisspaning på hög nivå! :) (Eller ja okej då, vi badade inte med Sven Wollter. Men han var i källan precis intill vår, samtidigt. Jag tycker det gills.)
Och så åt vi middag. Åh. Denna MIDDAG!!!
Det var den mest gudomliga mat jag någonsin ätit. Jag har inte ätit så långsam och njutit så medvetet av en måltid på... ja kanske nånsin.
Och så tog vi en promenad i den japanska trädgården.
Och så satt vi en stund vid det låga japanska bordet och lyssnade på regnet som kom från installationen av en datoranimerad (harmoniskt va?) bro vid en bukt någonstans i Japan.
Och så gick vi och la oss i våra låga sängar, med helt ljuvligt sköna sängkläder, och sov som två fånigt flinande stenar i ca 8 timmar.
På morgonen njöt vi av lyxig hotellfrukost, och efter den provade vi zenmeditation. Och jag köpte en alldeles egen speciell meditationskudde för 750 spänn innan vi åkte...
Avspända och lyckliga lämnade vi så denna fantastiska upplevelse. Men inte bakom oss. Yasuragi kan definitivt vänta oss båda snart igen, det kan jag garantera.
Jag kan bara säga:
Dômo arigatô gozaimasu, Yasuragi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0