Onion time

Nog för att det är skönt med sovmorgon. Men på ett sätt är det ännu skönare att gå upp tidigt, och känna att man får ut så mycket som möjligt av dagen. Son nu t.ex. Jag vaknade av ett oförklarligt brak (trodde naturligtvis det var katterna, men fortfarande har jag inte hittat något som gått sönder) kl 7 i morse, och nu är klockan bara drygt halv tio och jag har minsann redan kört en diskmaskin, ätit frukost och hunnit läsa ett par kapitel i en av de många böcker jag håller på med just nu. Känns bra. Effektivt. Just det, vinkat adjö till min man också, som ska iväg och jobba idag, för första gången i butiken i köpcentret lite söder om stan. Ingen smygreklam här inte. ;)
Vidare ska jag idag:
Dammsuga lägenheten
Köra minst en diskmaskin till, troligen två
Läsa mer bok
Softa och löka järnet
Den där sista punkten är viktigast. Kanske kommer den skötas utomhus. Värmen ska ju komma idag, har jag hört. Och eftersom jag jobbat 3 st 12-timmarspass under midsommarhelgen som varit så är jag värd lökning big time. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0