Lugnet före stormen

Stormen är morgondagens 12-timmar långa jobbpass. Jag ska göra det jag gillar minst av allt med detta mitt ena jobb. Åka till stället och kasta mig rakt i käften på blodtörstiga lastbilschaufförer. Usch. Jag har haft en klump i magen över detta i flera dagar. Imorgon är det mitt ansvar. Men i nuläget så är det också bara imorgon. Klarar jag bara morgondagen så är det lugnt sen. Jag ska i och för sig jobba 12 timmar på fredag också, men då med en aningen trevligare uppgift. Men det är klart, du råkar alltid ut för idioter nån gång.
Det jag lever på nu är känslan av hur gott ett glas rött kommer smaka på fredag kväll ca tjugo minuter i sju, när jag sitter hemma i soffan, ombytt.
Mmmm... :)

Idag har jag varit ledig. Eller nja... Man kan också säga att jag har jobbat utan att få betalt. För företaget Hemmet måste också skötas. Få se, vad har jag gjort idag?

Röjt i köket
Städat sovrummet
Bytt sängkläder
Dammsugit hela lägenheten
Skurat toaletten
Bokat tvättid (snart klar)
Införskaffat alkohol
Använt tvättiden
Lagat mat (snart klar)

Klockan är nästan halv sju nu, och eftersom jag måste gå upp så okristligt vansinnigt tidigt (klockan ringer 04:40 - det borde verkligen vara olagligt!!) så måste jag gå och lägga mig kl 21 ikväll. Och eftersom jag ska hämta tvätten och äta middag också, så betyder det att jag får ca två timmars slapptid ikväll. Då kanske jag festar till det med Selma Lagerlöfs "Jerusalem".

Om jag var religiös skulle jag be er be för mig, inför morgondagen. Nu får vi väl låta det bli lite som det blir.

I will go towards the light, and I will meet you on the other side.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0