Ett "fredagsmys" till och det blir spö. På riktigt.

Rubriken har jag helt fräckt snott från en kollegas facebookprofil. Tyckte den var klockren. :)
Riktigt så illa kanske det inte är, men den sätter ändå tonen. Lite lätt. Jag jobbar ju i helgen. Men i och för sig, lite fredagsmys kan man väl ha ändå, även om man jobbar. Och det tänkte jag att jag skulle ha sen, när jag bloggat. Jag var ju vansinnigt duktig under några dagar där i slutet av oktober. Och det kändes bra.

Urk. Idag är jag inte tacksam. Idag är jag inte tacksam för:
 cykellysen som knappt lyser bara för att det har regnat och de funkar inte när de är blöta,
eller idioter som tror att de äger gatorna i stan, inte ser sig för och inte följer trafikregeln som säger att de ska lämna mig företräde ÄVEN fast jag bara är en stackars liten värdelös cyklist som försöker göra mitt för att rädda planeten och TROTS att jag inte är en egocentrisk bilist som ska fram till varje pris, som du, din dumme fan!
(Förlåt. Underbaraclara skulle minsann aldrig svära i sin blogg.)
Jag är inte heller tacksam vare sig för slemproppen i min hals, den ömma känslan i min ena näsborre eller för monsteräckelexemet Allan på mina händer.
BLÄÄÄÄÄ!!!

Men orka. Nu ska jag äta slemlösande, måla tånaglarna blodröda (kul detalj långt därinne, under alla uniformspersedlar), dricka varmt vatten med ingefära, citron och honung och kolla på nåt med häxor.

Ciao och fred ut.




Kommentarer
Postat av: Annelie

Stolt! haha!Den här ska läsas flitigt. Puss gumman! <3

2009-11-06 @ 23:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0