Ode to the dataspel

Jag behöver verkligen bli bättre på att leva i nuet. Uppskatta livet för vad det är. Se vad jag har. Använda min tid på ett bra sätt.
Det sägs så fint att ett bra sätt att använda sin tid är att göra saker man tycker om, trivs med, gör en glad, osv.
Jag tycker väldigt mycket om att spela pc-spel. Allra helst The Sims 3. Men det känns inte helt legitimt. Det är liksom inte fint att "spela dataspel". Det är inte ett bra sätt att tillbringa sin tid. Man blir slö, förslappad, glömmer bort sitt eget liv till förmån för de digitala små liven man sköter. Inte hittar du dig själv på det viset!
Nej, det rätta sättet att njuta av din lediga tid är att boka upp dig på ett eller annat yoga-pass - finn din inre styrka på 10 minuter! - eller att ställa dig och baka ditt eget bröd så du återgår till känslan av det gamla och äkta, eller så får du sätta dig i soffan och läsa en god bok. Gärna en som ger dig uppenbarelser om hur livet verkligen fungerar. Men teven får du för guds skull inte slå på!!
Personligen tycker jag att både yoga och brödbakning är väldigt trevliga aktiviteter, tro inget annat. Men ibland vill man faktiskt bara löka framför datorn och, som i The Sims, leka Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0