Tacksamhetens tvåsamhet

Idag är jag tacksam för:

Att klockan ringde så okristligt tidigt som 04:45, för det betyder att jag har ett arbete att gå till.

Att folk står i klungor och har konferens mitt i gatan när jag ska cykla där, och för att folk cyklar långsamt mitt i gatan, för det påminner mig om att jag, till skillnad från dem, har vanligt folkvett och trafikvett.

Att jag måste gå genom moln av cigarettrök när jag vill komma in genom min port, för det får mig att inse att trots att jag äter snask och dricker vin, så finns det alltid folk som förgiftar sina kroppar på värre sätt än jag.


Kommentarer
Postat av: Mariah

Word!

2009-10-28 @ 20:23:17
Postat av: Silje

Ha ha! Susanne! Jag tycker att din bloggnishning är jättekul! Kan förstå att det kanske inte är lika kul att uppleva all den bubblande ilskan dock... Men fortsätt skriva om den! ;-)

2009-10-28 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0