Nystart?

Terminen drog igång idag. Jepp. Efter nästan ett helt år som delvis yrkesarbetande har jag nu gått och blivit student. IGEN. Nu på halvtid, jobbar samtidigt, och pluggar utan att ta studielån. Det blir en ny situation.
Dessutom, den här gången läser jag någonting som gör att jag kan säga att jag blir någonting.
Den här gången blir jag bibliotekarie. Banne mej.

Var på en kompis 25-årsfest härom dagen. Hällde i mig en hel flaska rödvin på ungefär 5 timmar. På festen var det inga problem, det var först när jag kom hem och skulle gå och lägga mig som det slog till. Jisses. Men redan på bussen hem så blev jag sådär... vad ska man kalla det... fylleinspirerad. Låter vansinnigt patetiskt, jag vet. Men ibland känns det fantastiskt när man är full och glad och trots att man inte riktigt kan fokusera blicken riktigt så är ditt inre rejält fokuserat, och du känner i hela kroppen att saker och ting kan bli bra. Du kommer att tänka på dina förebilder och hur du vill bli och kan bli mer som de, du känner att du kan klara allt bara du ger dig fan på det. Du är vansinnigt trött, men en del av dig vill börja direkt och genast med ditt nya liv som en lyckad människa. Men det orkar du naturligtvis inte. En god natts sömn istället, och imorgon, när du vaknat och nyktrat till, då ska det bli åka av!
Tänker du.
Men dagen efter är du samma mähä som vanligt.
Och så är du rejält bakfull.
Så du tillbringar hela dagen i soffan, ätandes skräpmat av olika slag och plöjandes film efter film som ska få dig på humör.
Och det är ganska trevligt det med.


Kommentarer
Postat av: Alex

Bibliotikarie??? Vad coolt!!! Jag förväntar mig en utförligare rapport imorrn!=)

2010-01-20 @ 07:47:25
URL: http://palexalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0